snow

Göteborgsvarvet 2015

Det senaste dygnet - vi tar det från början! Jag vaknade vid halv åtta och visste att det var nu det gällde. Gör halsen ont ska jag inte springa. Men jag mådde prima!! Vi (jag, pappa, Marcus och hans föräldrar) körde upp mot Göteborg igår förmiddag. När vi hade några mil kvar sprack himmeln upp och dagen bjöd på 15 grader och strålande sol! Det gör verkligen mycket för stämningen! Väl framme mötte vid upp Maja och Company för att sedan ta oss till Slottsskogen och starten! Jag och Marcus hämtade ut våra startbevis, åt pastasallad och såg när den ena startgruppen efter den andra sprang iväg! Jag startade strax efter tre. Jag gick ut väldigt lugnt, med målet att springa hela varvet! De första 14 kilometrarna gick super! Jag hade igång hög musik, försökte "gå in i mig själv" och tänka positiva tankar! Jag drack bara några klunkar vid varje vattenstation eftersom jag förra året hade problem med att skölja ner vattnet i magen, det stannade i strupen och tryckte på halsen.



Efter 14 kilometer kändes det som att jag hade två stora stenar i låren och trycket på halsen kom smygandes! Jag försökte springa men det gick inte för då hade jag behövt kräkas och det vill man inte göra på Avenyn där tusentals människors står och hejar! Jag försökte uppta löpningen flera gånger men då blev trycket värre så det gick inte! Men jag tog mig i mål och den sista biten sprang jag på ren vilja! Jag kände att efter dem förutsättningarna jag hade, med totalt elva löparpass under våren, så ska jag vara så stolt över mig själv att jag faktiskt gör detta och tar mig runt! MYCKET sitter i huvudet - vill jag, så kan jag! Sen är jag liten besviken på att det här drickande ska få begränsa mig! Det kommer inte spela någon roll hur bra tränad jag är för dricker jag inte så orkar jag inte men dricker jag så kan jag inte fortsätta springa. Ett annat mål jag hade den här gången var att inte spy offentligt! Något jag dock inte kunde hålla, haha. Men efter att trycket i halsen försvunnit, vi hade duschat och återhämtat oss så samlades hela gänget för att äta på restaurang och fira att varvet var sprunget och att Göteborg hade levererat - ännu ett år!!


På vägen hem satt jag, pappa och Marcus på helspänd och följde Eurovision Song Contest! Och bättre avslutning på dagen kunde vi knappast få - Måns tog hem segern!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0