snow

Gyros & Göteborgsvarvet



Vi fortsätter i matspåret hela veckan ut!
Det här väljer jag (alla dagar i veckan) om jag är på Väla! Så himla gott! Som kebabtallrik fast med tzatziki! Det heter gyros och finns på Grekiska Kolgrillen, för den som undrar! Jag och Marcus har varit där och spenderat söndagen! Jag sa häromdagen, efter att ha städat garderoben och insett att jag borde sluta köpa kläder, att det enda mer jag behöver inför sommaren är en keps! Nu är den inköpt, vilket betyder att jag är klar! Klädstopp? Nja. Får se.. Om vi återgår till vardagen. Den här veckan är lugn på skolfronten! Vet dock inte hur lärarna tänker för veckan därpå ska vi skriva ett stort arbete på bara några dagar, istället hade vi ju kunnat få tillgång till uppgifterna nu och slippa stressa. Inget är logiskt! Men jag ska försöka njuta av en lugn vecka, vila mycket och hoppas förkylningen (som absolut inte är välkommen!!!) inte bryter ut! På lördag SKA jag vara frisk!! Det är då det gäller! Idag är det, på tal om Göteborgsvarvet, exakt ett år sedan jag sprang! Jag är nojig inför reprisen. Jag har inte tränat tillräckligt. Jag är inte lika mentalt förberedd. Men samtidigt vill jag ändå slå min tid! Håller tummarna för 14 grader och vindstilla, ingen förkylning, mycket energi och sen ska jag inte göra om samma misstag som sist - att dricka massa vatten under loppets gång! Slår allt detta in, då har jag en chans! Det gäller att ha postivit tänkande, självförtroende och vara realistisk. Jag ska vara glad om jag tar mig runt! I veckan ska jag kolhydratsladda och få i mig ett par liter vatten varje dag, är SÅ dålig på att dricka (mitt nyårslöfte om ni minns..)! Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0