snow

Räknar ner


Tjolla hopp, tjolla hej!
Här är det en mycket positiv Annie som talar, hehe. Marcus har åkt till varmare breddgrader - Turkiet närmare bestämt - och jag hade mer än gääärna krupit ner i resväskan! Sol och värme hade inte skadat nu! Drömmer mig allt för ofta iväg till Grekland. I mina drömmar har jag varit där i flera veckor redan. Ser fram emot att inte ha några måsten och bara ägna tankarna åt vilken podcast jag ska lyssna på, vilken pocket jag ska läsa, vilken restaurang vi ska äta på och vilken solskyddsfaktor jag ska smörja in kroppen med. Har nog aldrig haft den här längtan att "låta-hjärnan-gå-på-semester" tidigare men det ska verkligen bli SKÖNT! Jag ser även fram emot att se en ny plats (som jag inte hört någon tipsa om - spännande att upptäcka egna "smultronställen"), Parga är kanske helt obebott, haha. Nej men det ska tydligen vara en bra stad att ha som utgångsläge för dagsutflykter. Som att åka över till Korfu eller Albanien. Det passar ju mig perfekt - som inte är något fan av att åka båt, haha. Jag får väl sitta på strandremsan och vinka av mina kompisar. Men hur mycket jag än längtar efter allt detta så är den återkommande "drömbilden", som jag hela tiden får upp i huvudet , väldigt märklig. Jag längtar tydligen mest efter att ha middagar på balkongen - ser framför mig spagetti och köttfärssås och rött vin. Åh! En månad kvar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0