snow

Tentan är gjord!



Tentan är över och jag har - en gång för alla - konstaterat att det är bland det värsta jag vet!
Jag hatar känslan av okontroll och detta är så fruktansvärt påfrestande rent mentalt. Nu i efterhand hänger jag upp mig på ett par saker som jag vet är fel! Och det här blir jag så irriterad över. Varför är jag istället inte bara glad och nöjd över allt som kändes bra? Vad är mitt jävla problem? Exakt så känner jag! Som jag har kämpat för detta och nu när det väl är över - oavsett hur det gick - så ska jag egentligen bara vara stolt över mig själv. Egentligen ja. Istället är jag taskig och fokuserar på fel saker. Måtte jag lära mig någon gång. För intresserade kan jag meddela att den berömda friskvårdspausen (som jag blev introducerad till under första tentan i höstat, som kortfattat innebär att man får ta "en nypa luft" för att röka och som fånigt nog kallas friskvårdpaus) har nu döpts om och heter det mer logiska namnet "rökpaus". Nej nu kära vänner ska jag bli snäll mot mig själv, ta en friskvårdspaus (i form av en promenad) och umgås med solen och vinden! Om ett par dagar har jag långhelg, om två helger ska jag springa Göteborgsvarvet (haha, är det ett skämt eller??), om tre veckor slutar jag skolan och om en månad ligger jag på en strand vid Medelhavet och lapar sol! Önskar dig världens bästa måndag även om det för min del känns som fredag mer än någonsin!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0