snow

Bokmal



Jag landade precis i soffan efter en heldag i skolan.
Först hade vi en föreläsning i lingvistik. Jag tycker att han krånglar till allt. Jag får liksom inte riktigt grepp om vad det är för något. I eftermiddag har vi lyssnat på presentationsteknik, väldigt intressant! Knep och tips för hur man ska få en muntlig redovisning till att bli bra! En Powerpoint får max ha sju punkter, man ska bara använda bilder som förstärker ens budskap och gärna en svart bakgrund med vit text! Nyttigt vetande! På tågresan har jag läst i min bok som jag lånade igår. Jag plöjde några kapitel på kvällen, idag på tåget och sen en stund på trappan när jag kom hem. Och nu är den slut. För den var bra. Låna och läs. Eller köp och läs. Men läs. Jag tycker det är så gripande att läsa om människors liv. Jag kan verkligen - även om det sista orden man får säga är "jag förstår" - känna med personer. Martina Haag berättar i den här boken om hur det känns att bli lämnad. Och inte för att jag fattar hur det på riktigt känns så får hon ändå mig till att inse hur fruktansvärt det är. Ja, åh! LÄS! Också fick jag världens roligaste reklam från Iittala. Fast mest glad blev jag för det där rabattkupongerna som medföljer. Nu är jag så lomhörd och trött i hjärnan att jag tänkte skicka iväg det här inlägget och slå igång parceremonin av Paradise Hotel.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0