snow

Försöker få julstämning



Okej. Jag har inga bilder att visa = suget på att blogga försvinner. Okej. Jag har inte tid heller. Eller tid har jag men lägger den inte på bloggen. Men nu ska jag ta mig tid och jag skriver vad som dyker upp i huvudet. Jag ska nog kunna få ihop ett inlägg ändå! Min dator är seg dessutom så det gör inte blogghumöret  bättre. Jaja. Nu ska jag berätta spontant vad jag tänker på. 1. Jag har dåligt samvete för att jag inte pluggat så bra i veckan. 2. Jag har lite smått panik för att jag inte förstår lingvistik-kursen. Läraren tar för givet att vi vet vad demonstrativa pronomen och annat jox är för något. Och det kan inte jag. Och då hänger jag inte med i det mer komplexa han går igenom på föreläsningarna. Sånt gör mig tokig! Okej. Mer som hänt? 3. Jag vill komma igång med träningen igen. På riktigt den här gången. Men min förkylning försvinner inte. Och det är väl så typiskt? Att det är alltid när man INTE FÅR träna som man VILL göra det. 4. Ikväll har jag och mamma varit på Hedentorp (blomsterbutik) för "julmys". Massa tända ljus, eldstad och inspiration! Förra året köpte jag en amaryllislök (?) i en glaskruka. 5. Jag har dock inte ALLS någon julstämning i år. Det är för varmt. Det är som en vårdag ute (11 grader). 6. Men när det väl blir advent tror jag att det känns mer rätt att spela julmusik och DÅ, då kommer julkänslan på köpet! Okej. Jag kunde knåpa ihop ett blogginlägg trots allt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0