snow

Från sjukstugan

Lånad HÄR

Jag har väl inga större världsnyheter att rapportera om idag.
Jag har mest legat på soffan och försökt plöja ett kapitel eller två i min lingvistikbok. Den må vara på svenska men det där jublet jag jublade igår om tron att den skulle vara lättförstådd får jag nog ta tillbaka. Det känns lite som att den här kursen kommer vara som den första på socionomprogrammet. Socionomkursen vände upp och ner på hela min världsuppfattning. Allt som finns, finns egentligen inte utan är en social konstruktion. Med detta blir allt komplicerat och tvetydigt och jag som aldrig ens tänkt i dessa banor fick mig en och annan tankeställare. Det som låg i fokus var att språket är en av de viktigaste verktygen för att kunna konstruera en verklighet och den här lingvistikkursen handlar just om språket. Så det här kan bli spännande med andra ord. Förutom bokläsning har jag knaprat panodil, tagit igen några avsnitt av Så Mycket Bättre och druckit citronvatten. Ikväll ska jag se Bachelor. Någon som följer? Vet inte vad jag ska tycka. Det är väldigt underhållande att se men samtidigt så hemskt då det spelar på människors känslor (ja, jag vet att Bonde Söker Fru - mitt favoritprogram - också gör det men det här känns värre). Tjejerna trånar efter en och samma kille och flera kära till och med ner sig i honom. Alla tjejer vill tro att de är speciella för honom och att det han har sagt till var och en är unikt och inget han sagt till någon annan. Han i sin tur ska framstå att vara så himla mysig och djup. Som att han inte går efter utseendet utan pratar bara om att tjejerna har "bra energier". Han ska även ses som så himla empatisk. Men jag undrar hur empatisk man egentligen kan vara när man är med i ett sådant här typ av program.. Vad hård jag var nu mot Pär, fick nästan dåligt samvete, haha!! Min favorit är än så länge kvar så jag måste ju se hur det går för henne (som att jag kommer sluta att kolla ifall hon åker ut..). Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Kusinvitamin

Åhhh jag kollar också på det!! det är roligt hahha men vet inte heller vad jag tycker om Pär ibland.. Vem hejar du på? :) Jag vet inte vem jag gillar än.. får fundera på det ;)

Svar: Ja, man fastnar lätt! Jag gillar Caroline (blond, mäklare som bor på Mallorca). Sen tycker jag att Rebecka verkar vara gullig också!
Annie

2015-11-03 @ 21:00:06
Postat av: Ratchy

Känns konstigt att inte få se bonden och Pär ikv med dig.....

Svar: Ja, det känns tomt! Det hör ju liksom onsdagen till..
Annie

2015-11-04 @ 18:03:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0