snow

Gillar söndagar!



Har ni söndagsångest?
Jag kunde verkligen hata söndagar förr. Det kändes som en onödig dag då man bara ägnade sig åt att bäva inför den kommande veckan. Inte för att jag inte gillade vardagen eller skolan utan mer för att jag inte kände att jag hade behovet av att lugna ner mig och "göra ingenting". Nu känner jag mer att söndagen är en skön återhämtningsdag som jag verkligen värnar om. Förr kände jag för att hoppa över den här veckodagen men nu är den nödvändig för att jag ska orka. Så idag har jag tagit en lång sovmorgon, lyssnat på favoritpodden, förberett vad vi ska äta i veckan, beställt pizza, ätit pizza och skrivit ut nytt schema. Imorgon börjar en ny kurs - lingvistik, som är språkvetenskap om jag förstått det rätt. På kvällen ska jag på föreläsning i Helsingborg, "Ett rikare liv" med Charlie från Lyxfällan. Han ska ha en gratis föreläsning - varför vet jag inte - men då tänkte jag passa på att lära mig ett och annat om ekonomi! Nu blir det chips, dipp och Solsidan! Glad söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0