snow

Mitt runda matbord


Det kan väl inte ha undgått någon att jag vill ha ett runt matbord.
Jag älskar känslan man får när man sitter runt ett runt bord (hm, bra beskrivning). Det är en helt annan än vad ett rektangulärt bord ger. Det känns ledigare på något sätt. Man sitter inte mitt emot varandra utan det blir mer hemtrevligt. Jag var hemma hos Malin i fredags och då bekräftades min känsla. Hon har ett runt bord i köket. Vi åt soppa med knäckebröd och hade tända ljus medan regnet och musiken hördes i bakgrunden och JA, det var precis så där mysigt som jag föreställt mig. Och ja, det runda bordet bidrog till den där känslan. Jag bara älskar det! Så efter vårt Ikea-besök igår, då jag drömde mig bort till mitt gröna kök, har jag kikat runt på nätet och den butik som jag inspireras absolut mest av gällande detta är Mio! Pinnstolarna är väl också så himla fina! ÅH! Kan längta ihjäl mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0