snow

Ont & gott

Hej lördag! Vaknade upp med en klump i magen. Läste om det fruktansvärda som hänt i Paris innan jag somnade igår kväll. Vad är det som händer egentligen? Tänker på anhöriga - hur många det blir som drabbas. Det är en världsnyhet idag, då alla tankar går till de berörda, men om några dagar eller veckor rullar livet på som vanligt igen för de flesta av oss men familjerna ska leva med detta tills dem dör. Nej, fy! Snart vågar ingen röra sig fritt längre utan att vara oroliga. Jag tycker det är så obehagligt!


Min fredagkväll intogs på en väldigt trygg plats. Jag och Matilda hade bestämt oss för att göra tapas. Vi gick till Maxi, skrev snabbt ihop en inköpslista och handlade massa gott. Vi gjorde tomatsalsa, pasta med fyllning och till detta tillbehör som soltorkade tomater, bröd, oliver, tapenade och charkuterier. Sen lekte jag frisör - tonade Matildas hår. Har aldrig tidigare tonat/färgat mitt eget eller någon annans hår - så det var spännande! Håller tummarna att Matilda vaknade upp med en jämn färg i håret idag, är lite nervös faktiskt! Nu tänkte jag ta tag i denna soliga lördag. Jag ska städa, promenera och göra några ärenden i stan! Ikväll blir det fotbollskväll hos Marcus!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åt upp tapas-resterna till lunch och mums! Lika gott igen 😊

Svar: Och jag åt det till middag! Det får högsta betyg!
Annie

2015-11-14 @ 16:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0