snow

Söndagssyssla



Jag försöker komma på något att blogga om.
Men jag har ingen passande bild att ladda upp så då blir det så svårt att hitta något vettigt. Vad gör ni en söndag som denna? Jag tycker att höstperioden har gått in i sin tråkigaste fas nu. Det är så grått det bara kan bli ute. Löven har fallit och klockan fyra börjar det mörkna. Nu hade jag gärna flytt utomlands för en vecka eller två. Idag har jag hur som helst varit på Ikea i ett par timmar. Gillar att drömma mig bort, att hitta min stil och inreda i huvudet. Att vara på Ikea känns väl som en äkta söndagssyssla? Vi åkte tidigt då vi tror att många tänkte samma tanke. Sen gick vi in på Väla och pratade med Telia- och Apple-folket om telefoni. Vi får se hur det blir men jag är bra sugen på en ny. Min laddare är så opålitlig nu att jag håller tummarna varje kväll att den lilla blixten ska dyka upp i högra hörnet, sms kommer inte fram längre och som ni vet går det knappt att ringa med den längre. Men det är en bindningstid som bråkar med mig så måste ha tålamod ett tag till.. Okej. Det var min söndag det! Nu laddar jag för en full måndag med lingvistik. Vi ska leta upp eller själva spela in en konversation och sen analysera den, spännande! Men det här med att transkribera har jag gjort i Svenska C och det tar sin lilla tid, om man säger så. Den här veckan är även proppad med massa roliga saker (som finns med på min höstpepp-lista) så som restaurangbesök, biopremiär och julkväll på en blomsteraffär i krokarna! Välkommen vecka 46!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0