snow

Naken i oktober


Hej november och välförtjänta huvudvärk! Igår vankades det halloweenfest! Jag var utklädd till häxa med krokig näsa och under kvällen syntes både en joker, en mördare och ett och annat spöke! Jag kan inte låta bli att tänka tanken "är han utklädd eller gömmer han sig bakom masken med hemska avsikter"?. Den tanken har aldrig tidigare slagit mig men nu för tiden känns det som att vad som helst kan hända.. Fy! Hur mår ni idag? Kan ni tänka er att det redan är november? Jag tycker det känns för varmt för att vara årets nästsista månad. Och på tal om värmen så måste jag ju bara berätta vad jag såg på stranden häromdagen. Jag gick längs med vattenbrynet och såg något stort beige långt framför mig. Först trodde jag att det var en båt som någon lagt upp på land. Men ju närmare jag kom desto mer såg det ut som en människa. Och mycket riktigt - en gammal gubbe låg SPRITT SPRÅNGANDE NAKEN på stranden. En eftermiddag i oktober. 1. Varför ligger han och solar i 10 plusgrader? 2. Varför NAKEN? Hade det inte varit för att det var mycket folk på stranden den här dagen så hade jag ta mig tusan blivit rädd (och ännu mer äcklad än vad jag redan var). Vissa människor förstår man sig verkligen inte på, haha. Nu ska jag hoppa ur min pyjamas och ta tag i denna söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0