snow

Tyda drömmar

På sista tiden har jag drömt otroligt mycket! Eller rättare sagt: jag har kommit ihåg vad jag har drömt! I detalj. Vissa morgnar har jag skrattat högt för att det varit så himla knasigt. En natt drömde jag att familjen och halva släkten åkte på utflykt i en bil. Solen sken, det var sommar, alla var på superbra humör och sjuka släktingar var plötsligt friska och yngre (?). Men den glada stämningen byttes snabbt ut när mamma kom på min kusin att han stulit kläder från en butik. Mamma var rasande och släpade med honom till affären för att erkänna sitt brott! En annan natt drömde jag att jag och Josse skulle åka till Mallorca. Jag - som annars brukar vara den som har koll på flygtider, hotellnamn och stå för organiserandet - hade lämnat över allt ansvar till Josefine. Vi åkte ner till Malmö men när vi kom in på flygplatsen kunde vi inte hitta vår flygavgång på monitorn (det skulle lyfta 10:40 - hur kan jag ens minnas det??) men då upptäcker vi att flyget ska gå från Laholm (av alla ställen - som inte ens har någon flygplats så vitt jag vet). Sagt och gjort. Vi åker till Laholm, kommer med flyget och landar till slut i Turkiet (??). För ett par nätter sedan drömde jag att jag och Marcus bodde i en studentkorridor och delade rum med en tjej i min logopedklass, som jag knappt pratat med. En dag när hon gick ut från rummet (hon skulle ut och röka - och frågade oss vilket håll man sippar - eller vad det heter, på) såg vi hur en hundvalp började krypa upp på väggen (hahaha) vid hennes säng.

Elina äger en butik och säljer magiska nagellack utan att hon vet om det

Den senaste drömmen jag minns är att Elina köpt en sminkbutik dit fyra killar kommer och när de misstänks för att terrorhota butiken gömmer de sig i en garderob. Sen kommer Elinas och min gemensamma gamla klasskompis dit för att köpa nagellack. Elina visar ett nyinkommet med alla regnbågens färger. Det coola var att om man hällde ut nagellacket så delades alla färger upp som i ett rutnät. Som Kalle Ankas schackbräde-färg i tomteverkstaden. Ja. Alltså. Så märkliga drömmar! Jag tycker mest det är roligt men försöker samtidigt dra paralleller med verkligheten. Vissa går det ju att hitta kopplingar till men andra är bara helt befängda och orealistiska!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0