snow

Höstpepplista

Kommer ni ihåg att jag förra veckan sa att det kändes som att det var sista sommarhelgen? Jag tycker verkligen att det stämmer för BOOM sa det så var det höst, färgskiftningar på löven och isande vindar! Det var riktigt kallt igår. Och dimmigt. Jag kunde se de färglösa november-december-januari-februari-mars-april-månaderna (tar ni aldrig slut??) framför mig. Jag gråter lite inombords, för är det något jag hatar så är det kala träd och mörker. Hade det inte varit för den saken skull så tror jag faktiskt att jag hade gillat höst-och vinterårstiderna. Men nu gör jag inte det. Så. Vad vill jag säga med det? Att nu kan ni börja peppa med, som så många gör i typ mitten på augusti och jag föraktar, med allt det positiva som hösten för med sig. Jag har, i mitt huvud och nu även på bloggen, staplat upp några saker som piggar upp när mörker och kyla tränger sig på.


Årets höstpepplista kommer här! 1). Filmer som andas feel good i kombination med varmt te och en stor skål med favoritgodiset (ser framför mig att jag har varit nyttig hela vecka, kryper upp i soffan på fredagkvällen och äter en stor skål med sötsaker som då smakar extra gott) 2). Bra teveprogram. Äntligen! 3). Rykande soppor (i höst vill jag bland annat testa den HÄR) 4). Klä mig i senapsgula, vinröda och smaragdgröna plagg (det känns som att dessa är återkommande färgtrender, slår aldrig fel) 5). Gå på hockeymatcher, bio och teaterförställningar (det här har jag haft på listan i flera år men nu banne mig ska det bli av) 6). Ombona, om än bara i huvudet, sitt hem (eller rum för all del) med filtar och ljusslingor 7). Beställa resa för att ha något roligt och soligt att se fram emot - det piggar upp vilken hösttrött människa som helst 8). Planera in mindre utflykter - som att åka till ett fint naturreservat och gå en lång promenad eller äta på restaraung en lördagkväll (det roliga är att ni kommer märka att jag kommer förverkliga allt jag skriver upp, fantasin sträcker sig inte längre än så) 9). Förbereda inför julen långt i förväg. Typ början på november. Julpynta, baka bullar och rocky roads högt och lågt och gå på julkonserter (vilket inte behöver kosta ett skvatt - förra året gick jag och mamma till kyrkan några dagar innan julafton, lyssnade på när gospelkören sjöng, prästen spelade elgitarr och bringade julstämning10). Att äta D-vitamin-tillskott. Det gjorde jag en höst - och det hjälpte verkligen! Jag blev både gladare och piggare! Placebo eller ej - spelar ingen roll enligt mig! Rimmet ovan får avsluta detta inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0