snow

Optimist - javisst!

 
Jag har så svårt att förlika mig med tanken på att jag aldrig kommer få känna mig ledig när jag pluggar.
Lika svårt har jag att förlika mig med tanken att ständigt vara påpassad när jag jobbar. Jag vet inte riktigt vad jag vill säga med det här mer än att det känns som att jag knappt gör något annat under min vakna tid än att läsa. Jag började vid åtta i morse och slutade för exakt två minuter sen. Det är en arbetsdag på tolv timmar. Och ja, jag tycker lite synd om mig själv. Jag blir arg också, på mig själv. För att jag alltid vill prestera. På alla plan. För att jag inte tillåter mig att vara lat. För att jag har så mycket kontrollbehov. Det känns som att det här är det enda jag babblar om i bloggen just nu? Så tråkigt det måste vara att höra på. Hur som haver: när jag klev av tåget idag och möttes av ett grått Lund (med många cyklister igen!!) satte jag igång julmusik, för att vända det trista till något mysigt, medan jag travade till skolan. Och mycket riktigt - det fungerade verkligen! Jag blir så glad och lugn på något sätt a trumpeter och härliga toner som andas jul!! Så. Lät jag lite mer optimistisk idag än igår? Nää.. Men IMORGON - då jävlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0