snow

Rapport från biblioteket



Hej från stadsbiblioteket i Lund! Jag tycker här är så lugnt och behagligt att sitta, ingen som pratar eller stör, när jag ska plugga! Idag har vi haft föreläsning om föräldraskap med en svensk kontext som utgångspunkt! Det var väldigt intressant att höra om förlossningsdepressioner, regnbågsfamiljer, om människors subjektiva upplevelser om att bli förälder och hur barn påverkas av sina föräldrars separationer! En föreläsning precis i min smak! Och nu sitter jag som sagt här och ska läsa om barns språkutveckling - något jag kommer fördjupa mig om i fyra år framöver! Känns kul! Fotade en fin byggnad i morse, man kunde nästan tro att det var själva biblioteket men så var alltså inte fallet. Det är ett av alla husen som ligger i universitetsområdet. Ett ganska torrt inlägg kan jag känna så här i efterhand men så fick det bli den här gången! Nu ska jag fortsätta med läsandet - glad torsdag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0