snow

Sånt som skrämmer & är vackert



Jag passar på att blogga nu när det är paus i Berg & Meltzer på Oscars! Älskar verkligen deras personligheter och upptåg men det är så fasligt mycket reklam i programmet.. Efter detta ska jag se Ängelby. Någon som ser? Jag som är så lättskrämt vågar knappt titta emellanåt. Handlar om ett litet samhälle i Sverige, långt in i de mörka skogarna. Det låter kanske inte så läskigt som det är men där händer det så fasligt kusliga grejer. Hur mår ni annars idag? Jag försöker sätta upp rutiner för den här veckan då jag pluggar hemma och inte har några planerade föreläsningar eftersom hemtentan hägrar. Ställer alarmet på halv åtta och pluggar från nio. Efter fyra är jag helt ledig, har jag bestämt mig för. Tycker det är viktigt att sätta upp regler så även om det bara är jag som ska följa dem. Efter fyra går jag en lång promenad. Idag till havet. Hur härligt? Min mobil är dock så himla jobbig. Är det kallt ute dör den vid 40 %, som idag. Förutom att batteriet suger (vågar inte lita på den vilket är obehagligt om jag är ute sent någon kväll) så har ingången för laddare börjat glappa också och sen är det något knas med signalen. Jag måste stå nära fönstret för att få teckning, haha. Skäms nästan när jobbet ringer då alla samtal de senaste året har avbrutits.. Hör ni att jag försöker övertala mig själv att det är OK att köpa en ny? Jag har ju trots allt haft den i fyra år! Nu säger jag hej hopp måndag! Eller torsdag eller söndag eller vilken dag det nu må vara - tror jag inte haft en ledig dag på mer än två veckor och ja, jag ville gärna poängtera det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0