snow

Tentafrågan från avgrunden



De senaste dagarna har jag andats fyra tentafrågor.
Jag har knappt ätit och sovit dåligt då jag är så upp i det! I morse vaknade jag 5:30 och direkt jag öppnar ögonen är jag pigg som en raket! Den sista frågan har jag klurat på i tre dagar nu och i morse kom jag på att jag har tolkat frågjäveln fel! Men alltså, ni vet när man har suttit med en uppgift allt för länge, då vet man tillslut varken ut eller in. Och så är det för mig nu. Jag vet inte hur jag ska svara eller vart jag ska söka längre för att få rättsida på det. Och jag orkar knappt heller. Jag behöver vara ledig. Tänka på annat. Så idag har jag, för första gången i mitt vuxna liv, skickat in ett arbete som jag vet är fel. ÅH! Jag har så svårt att acceptera det. Och svårt för att separera prestation med mitt inre värde. Att förstå att om jag inte klarar en tentafråga så är det JAG som är dålig och inte att jag presterat dåligt. Och nu får jag det till att låta som att jag är missnöjd med hela hemtentan. Men det är jag inte, vill jag få sagt. Nu vill jag trycka på en avsträngningsknapp och slippa tänka på skiten. Eller ta mig en rejäl sup och på så sätt glömma bort det. Jajajajajajajajaja. Det är inte hela världen. Jag får komplettera frågan eller svara på en ny. Nu orkar jag inte mer. Nu checkar jag ut! Imorgon ska jag städa källaren. Man vet att man har pluggat för mycket när man typ blir pirr i magen bara av tanken på att få arbete praktiskt! Sen ska jag bara VARA LEDIG resten av helgen. Men sen kan jag ändå ge mig fan på att den där frågan kommer etsa sig fast i mitt huvud och att jag maler och maler om den. Men jag ska verkligen försöka att släppa och gå vidare!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0