snow

Vilken märklig dag!



Hallå hallå!
Vilken konstig dag det här har varit. Det allra märkligaste är ju att skolan blivit hotad och därmed nedstängd hela dagen. Jag var dock ändå tvungen att åka till Lund då jag skulle på hälsokontroll på Lungdispensären för att kolla att jag inte är smittad, eller risk för att bli, av tuberkulos. Efter det här besöket (som tog på sin höjd två minuter) skulle jag åkt till universitets bibliotek men allt var ju som sagt stängt så det blev inga böcker lånade. Jag som hatar att vara ineffektiv fick verkligen utstå en prövning idag. Så jag har åkt fram och tillbaka för ett besök som likagärna hade kunnat hållas per telefon - gah! För övrigt kändes det som att Lund stod still. Tänk er - inte en student i sikte! Tåget var inte ens halvfullt, gatorna var tomma och bussarna likaså. Jag såg knappt ens en cyklist - och då är det illa! Enligt Aftonbladet är en tiondel av alla skåningar drabbade - men kan det verkligen stämma? Låter inte det lite väl överdrivet? Slutrapporterat om den saken för tillfället. Håller just nu tummarna att allt är som vanligt imorgon igen. Vad mer har jag att säga idag? Det är GALET kallt! Jag har fått skruva upp elementet på max, letat fram raggsockor och bylsigaste fleecen! Är så osugen man kan bli, på att plugga denna gråa måndag. Också har jag ont i halsen och svullna körtlar att det står härligt till. Jag vill kunna träna, känna mig frisk och ha sommar igen. Pallar inte riktigt med tanken att det ska bli ännu mörkare och ännu kallare. Ändå säger hälften av mig att det ska bli mysigt. Men då kan det väl lika gärna bli jul med detsamma? Ursäkta bitterheten i detta inlägg. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag var glad och sprallig. Imorgon blir en bättre dag!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0