snow

Att plugga hemma


Hejsan Bloggis!
Hoppas allt är bra med dig! Jag vaknade upp förkyld och hängig idag! Så tråkigt! Jag har haft det på känn sen vi kom hem från semestern men har varit så upp i skola och allt däremellan sen dess att kroppen inte har haft tid att ta hand om viruset. Nu har jag två "lediga" dagar och direkt när man hinner komma ner lite i varv så attackerar förkylningen en! Hur som helst: idag har jag börjat plugga "på riktigt". Vi har fått vår första inlämningsuppgift - ska läsa en magisteruppsats som vi sedan ska skriva om och därefter läsa en vetenskaplig artikel som uppsatsen använt sig av och motivera om denna referens var relevant för magisteruppsatsen. Ja, som ni hör - mycket intressant! På tal om att motivera så har jag haft riktigt svårt denna dag att hitta just motivation. Jag sov länge, har kollat på Paradise Hotel, googlat resor, läst bloggar och pratat med farmor - allt för att slippa ta tag i skolarbetet! Imorgon ska jag åka till Ängelholms Sjukhus för att intervjua en logoped. Det ska bli spännande! Hoppas att hon trivs med sitt arbete så hon inte skrämmer iväg mig från denna utbildning. Vill så gärna att det här ska kännas rätt! Nu ska jag däremot gå en promenad för att sedan handla hem ingredienser till kvällens middag. Kan ni gissa vad det blir? Soppa? Gissade någon på soppa? BINGO! Gulaschsoppa står på menyn!

Kommentarer
Postat av: Ratchy

Dina soppor är väldigt goda! Fortsätt med det även när du flyttar :)

2015-09-10 @ 21:53:39
Postat av: Malin

Du är så SJUKT vacker. och bilderna på dig och Marcus var sååå fina! underbart :)

2015-09-17 @ 22:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0