snow

Auskultation & träning

Hej Bloggis! Jag har en pluggdag hemma och har precis blivit klar med min auskultationsrapport. För en vecka sen visste jag knappt vad "auskultation" betydde och nu har jag skrivit hela två A4-sidor om det, haha. Men det låter mer avancerat än vad det är. Jag var igår på ett studiebesök hos en logoped och det kallas tydligen för auskultation. Så nu har jag skrivit en rapport om vad jag fick se, vilka patienter jag fick möta och vilka diagnos dessa hade. Det var otroligt intressant! Logopeden var engagerad och verkar älska sitt arbete! Jag ser verkligen fram emot den här utbildningen och hitintills känns det helt rätt - en så sjukt befriande känsla! Tänk om jag hittat vad jag ska "blir när jag blir stor"?


Och ja, mina ben är väldigt bleka på den här bilden, haha

Nu tänkte jag ha en chill eftermiddag. Jag funderar - men bara funderar som sagt - på att springa en runda. Jag har inte tränat ordentligt sen juni typ. Kommer knappt ihåg hur det känns att känna sig i form (eller jo, där ljög jag faktiskt - det är just den där känslan som sporrar mig till att komma igång på riktigt igen!!). Får nästan lite ångest när jag tänker på det. Att springa fyra kilometer kommer kännas som en halvmara. Jag har även förhoppningar om att besöka gymmet snart men då min hals (hur jävla länge kan man ha ont i den - sen april?) aldrig verkar bli frisk känns det bäst att börja med ren luft i skogen än en bacillhärda i en svettig lokal. Men innan jag knyter på mig löparskorna ska jag en sväng till Ikea tänkte jag. Som ni vet fotade Ebba mig och Marcus för ett tag sen och igår fick jag hem fotona som jag valt ut och framkallat (känns det inte väldigt konstigt att använda det ordet?). Jag har förstorat ett av dem och det blev SÅ fint. Nu ska jag hitta en ram som passar och sen hänga upp det på väggen! GLAD TORSDAG Bloggis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0