snow

Engelska, Cindy 9 å helg

Jag får damp på den här engelskan!!! Jag har suttit med den varje ledig stund den här veckan. Jag har försökt att få ett flyt i läsningen, sammanfatta, slå upp ord, skriva ner översättningen och mata in allt i huvudet. Jag har alltså gjort allt jag kunnat för att hinna plöja igenom all hänvisad kurslitteratur till veckans föreläsningar. Ändå är jag back med alldeles för många sidor. Jag blir både ledsen och frustrerad. Ledsen för att jag vill så mycket men kan så lite (har världens sämsta självförtroende när det kommer till det här) och frustrerad för att jag kämpar men inte kommer någon vart. Jag vet att jag ska tänka positivt men det är fan inte lätt när jag efter en hel dag har kommit ett jävla kapitel längre. Men för att inte låta allt för depressiv så ska jag försöka tänka att ju mer jag läser desto lättare kommer det bli. Så. Nu lämnar vi skolan för den här dagen.


Även om mitt humör är på bristningsgränsen just nu (försökte dämpa och hålla den argaste sidan inom mig, lyckades jag?) så har jag ändå en så innerlig känsla att den här helgen kommer bli så bra! Idag är det Cindys födelsedag och jag vill tro att vår älskade Vespa försöker säga att hon finns med oss. Jag vill inte skriva hur mycket jag saknar henne och hur fruktansvärt hemskt det kändes i morse när jag sa högt för mig själv att hon är död (nu skrev jag det i alla fall). För saken är den att jag orkar inte gråta. Orkar inte känna efter så mycket. Min magkänsla säger att det här är sista helgen med sommarkänslor. Tror ni inte det? Solen SKINER, det är hyfsat varmt i luften och tittar man ut finns det inga tecken på höst. Så nu låtsas vi, för en sista gång i år, att det är sommaren. På måndag kan vi börja snacka ljus och filmkvällar och sånt trams. Jag ska packa ner engelskaböckerna för ett tag och bege mig ut på en promenad med Fredagspodden. Sen ska jag färga ögonbrynen, smörja in mig i brun utan sol och ta en lång dusch. Ikväll väntar nämligen födelsedagsmiddag för Matilda! Hennes mamma och moster kommer ner till Skåne över helgen och vi ska fira att Matilda fyller 20 år! Ha en fantastisk helg Bloggis! För nu vänder jag mitt dåliga humör och blir GLAD! Cindy är med mig - och du min fina lilla hund - idag tänker jag extra mycket på dig! Och där började jag gråta trots att jag inte orkade..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0