snow

Flytthjälp & redigering



Tänkte jag skulle skicka iväg ett inlägg innan jag sätter mig i solen och pluggar ett par timmar.
Man kan väl säga så här att jag inte riktigt har tagit helg ännu. Igår var det tänkt att jag skulle hjälpa några släktingar att flytta under förmiddagen. Dock märkte vi ganska snabbt att där var mycket mer än så att göra. Därför blev vi klara först på kvällen. Och nu måste jag läsa lite engelska innan jag tar ledigt. Det är strålande sol och jag ska njuta av den sista sommarhelgen så gott jag kan! Men innan jag virar en filt om mig och äntrar altanen med Developmental Psychology under armen måste jag visa vad jag åt i fredags. Jag var ju som sagt i Helsingborg för att fira Matilda. Födelsedagsbarnet hade bokat bord till oss på Old Times och allt var så himla gott! Jag åt tigerräkor på spett med nudlar och wokade grönsaker. Jag gillar inte när grönsakerna är "slafsigt" stekta utan ska vara krispiga och fräscha, precis som dessa! Jag är tvungen att visa jämförelsen med före och efter redigering av bilden - sjukt stor skillnad! För några år sedan tyckte jag att man fuskade när man la på ett filter men nu ser jag ingen mening med att inte framhäva det bästa ljuset och kontrasten! Nu önskar jag dig Bloggis en riktigt glad söndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0