snow

Helgen & allvaret



Hej igen efter ett litet uppehåll!
Efter att ha vilat hela lördagen kände jag mig redo för fest! Här tillsammans med Matilda och Ana Maria - mina två socionomstudenter (en av tre kvar på tåget) som jag pluggade med tidigare! Jag är så glad att vi fortfarande håller kontakten! Vi började med förfest och frågesport om flaggor och avslutade med en sväng på Harrys! Det var mycket folk ute - vilket gör det extra kul! Igår hann jag inte ens tänka på att blogga då dagen gick i ett. Jag var flytthjälp så det var lådor som skulle kånkas, kartonger som skulle packas upp, garderoben som skulle organiseras och rum som skulle städas. Det var fullt upp med andra ord!


Idag har jag varit i skolan. Jag var där i endast tre timmar men ändå är jag helt slut i huvudet. En ny delkurs är påbörjad- Människans Utveckling - på institutionen för psykologi (tycker det låter så smart) och fyra engelska böcker ska matas igenom. Jag frågar mig själv hur detta ska gå men istället för att se det omöjliga försöker jag se det som en möjlighet. Men det där har vi redan snackat om. Jag ska göra upp en plan, sätta upp delmål, beta av bit för bit, vara effektiv och avsätta tid för att vara ledig - det är sjukt viktigt! Kontrollfreaket inom mig skriker. Så. Andas in och andas ut. Det här kommer bli bra! För det blir det alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0