snow

Tankar jag tänker



Igår gick dagen i ett!
Det fanns inte en chans att jag skulle hinna sätta mig ner och blogga. Jag var i skolan 9-16. Så jag tog tåget vid 7:30-snåret och var hemma igen 17:30. Och sen var det fart och fläkt till läggdags! Det är långa dagar och ni skulle bara veta hur mycket tankar som just nu snurrar runt i mitt huvud. Mycket handlar om hur jag ska orka pendla eller hur jag ska orka vara ifrån Marcus. Jättejobbiga tankar! Men för att det ska kunna lösas måste jag tänka. Och jag tänker och tänker och tänker. Tror faktiskt att jag hade mått rätt bra om jag slutade tänka för en stund. Hur som helst så har jag idag varit i skolan i två timmar. Jag förstod dock inte mig på föreläsaren under. Han skulle prata om teknisk audiologi och signalbehandlingar men han hann inte prata mer än om pedagogiska idéer (att det är upp till oss själva hur mycket vi lär oss och att tänkandet är det centrala för att vi ska utvecklas) innan tiden hade runnit ut. Det kändes med andra ord som en rätt onödig skoldag (vilket känns sådär då det var tågstrul och tog bra mycket längre tid att åka fram och tillbaka än vad det brukar). Men just nu känner jag verkligen hur allvaret kommer smygandes. På måndag börjar psykologikursen och till den tillhör fyra engelska böcker. Jag fick se alla igår och släng mig baklänges - alla var säkert på 1000 sidor var. Jag mår nästan lite illa så nervös jag är. Men nu får jag se detta som en chans - en chans till att bli bra på engelska! Nu ska jag gå en lång promenad, göra pizzasallad, laga korv- och stroganoff och ladda inför en onsdag på logopedmottagningen på sjukhuset!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0