snow

Barnlogopedi



Idag har det varit RIKTIGT aprilväder.
Igår solade jag på altanen. Idag singlade snöflingor sakta ner. Alltså VA? Det har varit snö varvat med solsken, det är komiskt när mangnoliaträdet är utslaget och det ligger snö på marken. Annars då? Idag har jag som jag skrev i förra inlägget varit på studiebesök på sjukhuset. Det var himla spännande att möta patienter med olika språksvårigheter. Den här gången var det inriktning på barnlogopedi så jag har träffat tre 5 åringar. Vi har ju precis avslutat en fonetikkurs så nu förstod jag mig på när logopeden transkriberade och pratade om språkljud. Nästa termin går vi ut på praktik och det sägs att vi ska ha egna patienter då. Det låter roligt men otroligt nervöst. Vad ska jag lära ut? Jaja. Eftermiddagen har jag tillägnat rapportskrivning och powerwalk. Älskar mina promenader. Det känns alltid lite bättre efter att ha fått andats frisk luft och rensat tankarna. Idag gick jag till havet. Min favoritplats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0