snow

Dagens vårtecken


Utslagna blommor. Gröna buskar. Påskliljor. Ja, det var dagens tre vårtecken från igår. Eller ja, den sista bilden tog jag faktiskt för flera veckor sen men tyckte den passade bra in här. Annars då? Mår ni bra? Jag förstår mig inte riktigt på det här med pollenallergin. Som ni vet så avstod jag från gluten förra året under den här tiden och från att ha haft alla symtom så kände jag absolut ingenting i varken näsa eller ögon. Det här året däremot biter inte den glutenfria kosten på allergin lika bra. Visst, jag har nog en mildare grad av alla symtom men det är inte alls som förra året. Är det inte märkligt? En sak som är positivt med det är att det är bra mycket lättare att motstå socker när jag äter glutenfritt (bröd och pasta bryts väl ner till glukos och därmed blir jag kvitt från många sockerarter på det här sättet). Jag och Marcus har ju nämligen tre sockerfria månader och jag trodde att det skulle vara SÅ svårt att låta bli godis, glass och kakor men det har gått förhållandevis bra! Yey! Fick dock för mig häromdagen att det bara är två veckor kvar till första juni (när vi får äta igen) men så kom jag på att jag var en hel månad i förväg. Typiskt. Men det kommer gå fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0