snow

Det här med låttexter

 
God dagens Bloggis!
Heter det god dagens eller goddagens? Jag har alltid skrivit "godmorgon" men lärt mig efter många år att det tydligen ska vara särskrivet. Så tänkte att det kanske var samma med det här ordet? Jag sitter för övrigt här vid mitt skrivbord och har SÅ bra musik i lurarna. Det blir en annan stämning när man har på sig hörlurar än när ljudet strömmar ut genom högtalarna. Tycker ni inte? Det bli mer isolerat och jag blir mer inne i musiken. Låten som går varm just nu är One call away. Jag visste inte vad den hette men satt på tåget häromdagen och fick tag i den på Spotifys topplista - blev så glad och lyssnade på den på repeat efter det. Som ni kanske vet vid det här laget är jag inte särskilt bra på låttexter. Jag har så svårt att lära mig dem. Kan tänka mig att det beror på att jag tycker engelska är svårt. Hur som helst (alltid samma övergång, haha) så diskuterade jag I took a pill in Ibiza med Adam för ett tag sen. Sa att jag tyckte texten var så märklig. Jag trodde fram tills dess att den löd "Show my teacher I was cool" (istället för Avicii). Och sen fattade jag inte varför de sa "I'm living on Elvis" (inte "'i'm living out in LA"). Ja, det är inte lätt alla gånger. Fattade liksom inte att man kan bo PÅ Elvis. Men jag köper allt jag hör utan att tänka efter. Nu ska jag nynna vidare på One call away och vem vet - kanske att den får en helt egen tappning av mig! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0