snow

Lika som bär



God morgon Bloggis! Det är riktigt försommarväder idag! Solen strålar och det känns som att allt har börjat knoppa. Dessvärre slår pollenchocken till med en enorm kraft! Igår kunde jag knappt andas med näsan då det kittlade så mycket. Man blir tokig. Men det var inte det jag tänkte prata om utan jag ville visa er den här bilden! Visst är vi lika? Det sägs ju att man väljer hund efter sitt egna utseende, haha. Och det verkar ju stämma ganska bra! Hur är det annars idag? Mår ni bra? Jag är påväg till skolan. Vi ska ha föreläsning om... RÖSTEN! Känns som att vi alltid har det, haha. Just nu läser vi om olika röstkvaliteter. Ganska intressant faktiskt. Visste ni att på vissa språk kan ett ord som uttalas med/utan knarr betyda två vitt skilda saker? Det tyckte jag var lite coolt! Nej nu är jag framme i Lund så bäst att hoppa av! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0