snow

En till delkurs sen...

Med sommaren i sikte

Goddagens Bloggis!
Jag har haft fullt upp sen vi sågs sist. Ny kurs och nu ska vi läsa om människans utveckling med fokus på patologi - alltså sjukdomar eller ja, sådant som avviker från normal utveckling. Jag tror verkligen att den här kursen blir spännande! Som logoped kommer man ofta stöta på barn med autism, asbergers (som tydligen inte heter asbergers längre utan "hög funktionell autism", alltså är det en "lättare" form av autism) och ADHD och då är det väldigt nyttigt att veta vilka symtom som är specifika för respektive diagnos. Men okej. Helt ärligt känner jag mig ganska färdig nu för sommarlov. Dock känner jag mig inte lika skoltrött som jag gjorde vid den här förra året. Då kunde jag nästan riva sönder böckerna. Så trött var jag på det. Nu ska de sista 1000 sidorna för den här terminen plöjas igenom och sen, sen är det ledigt och sommarjobb! Men har du inget mer upplyftande att skriva om kanske ni tänker? Jo, tänk för att jag har det! Nu är semestern bokad! Jag är helt pirrig! Kan ni gissa vart det bär hän?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0