snow

Tågstrul å hyrfilm

 
Åh!
Måste skriva av mig lite. Blir så irriterad på tågen! Just när jag skulle cykla till stationen så inträffade en olycka mellan Ängelholm och Helsingborg. Jag kan vänta på ersättningsbussar. Kan missa tåget i Helsingborg. Kan komma försent till föreläsningen. Kan ta mer än två timmar att komma till Lund. Eller ja, jag ser hela scenariot framför mig redan. Så jag slog nyss igång datorn, ska börja plugga strax men innan dess måste jag bara ta några djupa andetag och inse att det här inte är så farligt trots allt. Jag kommer nog kunna bli logped ändå. Minns ju ändå aldrig vad jag lärt mig så missar jag en dag hit eller dit kan de ju kvitta tycker man. Till något roligare: Igår lånade jag filmen En underbar jävla jul (är man medlem på Hemmakväll får man det i födelsedagspresent) - har velat se den så länge! Kom då också att tänka på att det var år och dar sen som jag hyrde en film. Minns när jag var liten, att vi åkte till Video Kalle rätt ofta. Där var hyllorna fullproppade med VHS-band. Hur som helst (mitt nya uttryck - har ni märkt det? Det är en väldigt bra övergång för att komma in på ett nytt ämne). Ett hett tips, även om jag trodde att den skulle vara ännu bättre faktiskt. Ännu roligare hade den nog också varit närmare jul - då är man ju i mer stämning. Men den får ändå 3,5 av 5 i betyg av mig! Nu ska jag sätta fart här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0