snow

Tenta - som ett marathon

 
Kom på så många saker som jag vill blogga om så bäst att skriva ner innan jag glömmer.
Jag har, som ni kanske vet, minne som en guldfisk. På tal om detta så har jag haft en och samma låt på huvudet hela dagen - Dannys nya låt. "Jag hör vad du säger men jag har glömt vad du sa". Jag tycker den är ganska bra. Men stör mig så fruktanvärt på när han sjunger (som jag trodde) "Jasmine mår bra" (men när jag lyssnade noggrannare så säger han "yes vi mår bra"). Jaja, med den låten i huvudet tänkte jag prata lite kort om min ångest inför tentan. Nästa vecka tänkte jag nämligen befria er från att lyssna på det. Just nu försöker jag bara strukturera upp hur jag ska lägga upp mitt pluggande i helgen/nästa vecka. Tänker att jag pluggar ordentligt imorgon, är helt ledig på söndag, pluggar intensivt måndag-onsdag och sen att jag tar det lugnt på torsdag (varför jag skrev ner det till er kan man dock fråga sig, haha). Jag vill nämligen dra en liknelse till uppladdningen inför ett Marathon (har jag redan pratat om detta? Känns som att jag upprepar mig). Inför ett Marathon (ska det föresten verkligen vara med stort M?) ska man ju träna mycket inför loppet - men när det väl kommer till slutspurten (typ veckan innan loppet) så ska man ju varva ner och endast känna på formen men inte ta ut sig. Lite samma tror jag gäller tentapluggandet. Man ska plugga så in i ja, helvete inför tentan men de sista dagarna innan provet tror jag man ska försöka låta all kunskap landa, lita på att man pluggat ordentligt och sen bara köra - med andra ord precis som inför ett marathon (som nu mera stavas med ett litet m). Vad tror ni om den teorin?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0