snow

Vårtecken: dag 2

 
Hej SOLEN och Bloggis! Idag är det torsdag och det innebär en dag kvar till tentan. Usch, så ångestfyllt det här är! Varje tentaperiod ifrågasätter jag mig själv varför jag utsätter mig för detta frivilligt gång på gång. Imorgon har vi tenta i akustik och en del av tentan handlar om att vi ska kunna läsa av spektrogram (alltså svarta och vita streck) och kunna lista ut vad det är för typ av vokal och konsonant. Vokalerna är inte så svåra men konsonanterna är desto värre. Ett N ser väldigt svart ut på låga frekvenser och ett J ser ut som en hängmatta, typ. Men imorgonkväll väntar något desto roligare! Som du kanske minns fick jag konsertbiljetter i födelsedagspresent - till Alcazar - och imorgon intar de Helsingborg! Yey!! Men nu till något helt annat: utlovade ju er att visa massa vårtecken. Här är gårdagens. Körsbärsblommorna börjar titta fram (bästa vårtecknet av dem alla!) och campingplatserna börjar fyllas (tänkte att granen i förgrunden skulle bli snyggt men ser så här i efterhand att jag fick med de mest kala grenarna). Okej. Nu ska jag försöka trycka in det sista i huvudet, njuta av solen och gå upp mitt i natten (typ) för att skriva tentan och SEN kan jag äntligen andas ut! Glad torsdag Bloggis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0