snow

Älskade Parga


God morgon Bloggis!
Här sitter jag med min tekopp och känner hur det drar från det öppna fönstret - låter nästan som att jag kan bli författare va? När man vill dricka te och luften är sval vet man att man är hemma! Men ska jag vara helt ärlig njuter jag lite av att behöva slänga på mig en tunnare jacka när jag går ut, det ligger något härligt i det! Men nu ska vi inte prata Sverige utan gotta oss i semestertider och Grekland! Resan blev över mina förväntningar. Älskar Marcus och Parga! Den kombinationen kan inte slå fel! Min kusin hade slumpmässigt bokat resa samma vecka så vi åt med dem de flesta kvällar. Mysigt att bara ta det lugnt på dagarna och roligt att sen käka middag med hela gänget. Då får man det bästa av två världar!


Tänkte att vi börjar med mina favoritbilder - de som hamnade på Instagram. Stan är verkligen pittoriesk så tycker att den får stå i fokus i detta inlägg. Trånga gränder, stenbeläggningar, hus som står uppradade i tjugo olika färger, mycket grönt och många söta tavernor. Allt detta gulliga i kontrast till alla höga berg som ramar in byn. Vi bodde uppe i berget så varje gång vi skulle till stranden eller stan hade vi full överblick - över den långa strandremsan och havet. Fast det var ännu mäktigare att vara nere på strandpromenaden eller i vattenbrynet och ha alla bergstoppar runt om en. Jag gillar berg! Det har gjort att vi fått mycket motion. Vi började nämligen, som jag bloggade om därifrån, varje morgon med en promenad. Det tog 17 minuter att gå till vårt bageri och sen var det 17 minuter uppför igen. Lagom runda i 26 grader! Nej, nu ska jag avsluta här och visa några bilder som sagt. Resten kommer snart! PS: har uppdaterat ett inlägg med bilder så scrolla ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0