snow

Bokmal & Abbafan


Igår hade jag en riktig slappardag hemma.
Det känns som det var länge sen. Mycket härligt att göra allt i sin egna takt och inte ha några tider att passa. Jag hann läsa ut Kvinnan på tåget, som jag påbörjade på Malta. Alltså - finns det något härligare än att ligga i en solstol, plöja massa kapitel och vara helt inne i en bok? Underbart!! Kan ni gissa vad jag gjorde igårkväll? Åt på restaurang såklart! Min nya grej! Jag och tre kompisar från min gymnasieklass möttes upp! Vi har som tradition att ses varje sommar (eller ja, detta var andra året) för att på så sätt fortsätta ha kontakt - gillar sånt! Igår safade vi inte utan testade ett, för mig, nytt ställe, Far East. Mycket god mat men vi fick vänta i 1,5 timmar så var lite synd. Jag åt jasminris med kyckling, blomkål, paprika och morötter i en sås gjord på röd curry och kokosmjölk. På torget spelades samtidigt massa Abba-låtar och ett Abba-fan som jag är så kändes det extra tråkigt att sitta inne halva konserten för att maten inte kom i tid. Som tur var hann jag lyssna på några låtar iallafall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0