snow

Comino - Blue Lagoon


Tänkte fortsätta mina semesterinlägg.
En dag åkte vi till Comino - en ö som ligger ca 20 minuter från fastlandet och som är känt för sitt turkosa vatten. Jag som inte är särskilt förtjust i att åka båt (blir lätt sjösjuk) var lite nervös men 20 minuter (i en väldigt liten båt) på havet kändes ändå överkomligt så jag hakade på! Vi hade blivit tipsade om att åka tidigt, tidigt på morgonen för att slippa alla turister men ni vet hur det är på semestern? Man tänker att man ska gå upp i tid, äta frukost i tid och komma iväg i tid men så blir det aldrig. Vi var framme 11 (tog ändå två timmar från dörr till "dörr" så måste ändå ge en liten eloge till oss själva att vi var uppe i ottan) och då var den pyttelilla ön fullsmockad med folk, haha. Men om man bortser från alla hundratals turister så var det väldigt charmigt. Och vattnet sen - helt kristallklart! Det kändes nästan surialistiskt så blått och ljust och härligt det var! Jag lyckades dock bränna mig på en av den lilla vikens tre maneter. Men vilken härlig utflykt! Så glad att jag övervann min båträdsla (även om det gungade rejält i huvudet senare på kvällen, haha) och fick uppleva Blue Lagoon! Ett tips om ni semestrar på Malta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0