snow

Flyger å far


Hej!
Det blev ingen ofrivillig paus som jag hade befarat. Jag orkade till och med att skriva ett riktigt långinlägg igår som fick sammafatta vår familjesemester. Men snart bär det av igen - till Grekland och mitt älskade Parga! Är så kär i den lilla byn. Allt är så småskaligt, genuint och mysigt. Inte alls någon charterresa där Sunwing-hotellen avlöser varandra och menyerna är på svenska. Har den här gången läst massa tips på Tripadvisor - framför allt om restaurangerna där. Är som bekant ofta inte de mest synliga ställena som är de bästa. Här verkar toppfem-restaurangerna ligga lite utanför stan, med borden under olivträd. Åh, ska bli så härligt! Känns riktigt lyxigt att få resa två gånger under så här kort tid. Det kanske kan bota rot på min flygrädsla också? Den här gången har vi, trots den korta flygtiden, beställt extra utrymme för benen. För Marcus långa ben och för min oroliga själ, haha. Men än är det några dagar kvar! Först ska det packas, jobbas några extrapass på äldreboendet men innan dess ska jag vara ledig i ett par dagar. Avslutade precis min "långvecka" - fyra dagar på rad varav en var delad tur. Låter kanske inte så mycket men är väldigt intensiva dagar så är rätt trött i både kropp och knopp. Nu blir det grillat - är solsken (och storm - tror bestämt det är oktober ändå) så får passa på. Glad tisdag Bloggis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0