snow

Förlänger sommaren

Från min summera-sommar-promenad

Sista augusti = sista dagen på sista sommarmånaden = hösten börjar imorgon?
Nej, så är inte fallet! Som ni kanske vet tycker jag inte att hösten börjar förrän i mitten på september. Närmare bestämt 15 september. Det är först då vi kan så smått börja klä oss i svart (och de tre klassiska höstfärgerna som butikerna envisas med år in och år ut - senapsgult, smaragdgrönt och vinrött - samma visa varje höst), tjata om hur mycket vi längtar efter tända ljus och mörka frisyrer. För gör vi allt det där höstmysiga redan nu kommer vi tröttna på våra snygga boots, härliga kappor och höstmiddagar lagom till att klockan slår oktober. För vi har ju förträngt någonstans i bakhuvudet, att vi sen ska dras med dessa kläder och mörka kvällar långt in i nästa vår. Så bäst att njuta av sommaren lite till tycker jag! Med tjocka tröjor och stängda skor förlänger jag klänningssäsongen och barbentsperioden. Det är min melodi! Men det här var inga nyheter va? Nej, ni vet ju redan att man ska frysa in hösten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0