snow

Hemmadag

 
Tjolahopp på er där ute!
Idag är det oktober igen. Jag hade både träningströja, vanlig tröja och vindjacka på promenaden men ändå kändes det riktigt ruggigt! Helt galet ändå va? Att augusti kan bli så här höstigt? Det är ju nu sommaren ska toppa - visa sig från sin bästa sida så vi kan suga ut de sista varma solstrålarna. Augusti innebär ju även kräftskiva och jag bara måste visa dessa fina bilder som Rörstrand la upp på sin Facebook-sida. Älskar ljuset, färgerna och stämningen! Idag tänkte jag ha en äkta hemmadag, göra lite nytta och hjälpa till med maten bland annat. Jag ska även åka till biblioteket och lämna Kvinnan på tåget (rekommenderas!) och hämta två andra böcker, som jag tänkte ha med mig på resan. En av Jojo Moyes (älskar alla hennes böcker). Nu har jag precis gjort pizzasallad efter Matplatsens recept och hoppas att det för en gångs skull blir så där som jag tänkt mig. Har testat att göra det på flera olika sätt (salta kålen ett dygn innan jag kramar ur vätskan, använt olika sorters blandningar med mera) för att den ska bli saftig, mjuk och god som den blir på pizzerior. I detta recept skulle man koka upp vinäger, olja, vatten, socker, salt och peppar. Hoppas, hoppas det blir bra! Ett tips är att blanda ner inlagda paprikor för extra twist. Blir så färgrikt och gott! Annars då? Drömde inatt att jag var tvungen att läsa på massa inför teminstarten så blev därför så glad när jag vaknade och insåg att det bara var en dröm, haha. Är för övrigt så glad över att slippa göra omtenta/komplettering. Då hade jag behövt börja plugga redan nu. Är tacksam för det. Nej nu Bloggis ska jag fortsätta min hemmadag! Tvättstugan - här kommer jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0