snow

Matdagar



Jag har tänkt titta in här flera gånger men det har kommit annat emellan.
Sen så är det svårt att bara "titta in" för att skriva ett inlägg tar ändå sin lilla stund. Men de senaste dagarna har verkligen varit så där bra som jag hoppades att de skulle bli. Vi tar det från början. I tisdagas gick jag och Anna en sväng på stan. Vi ses inte så ofta längre. Hon har flyttat till Kalmar för att studera så vi får verkligen passa på när hon väl är nere. Vi lunchade på Ostbutiken och åt deras underbara räksallad. Finns knappt något godare. Men jag blir så fruktansvärt mätt varje gång, nästintill illamående, haha. De senaste dagarna har förövrigt bestått av mat, mat och mat! När man varit utomlands längtar man (eller i varje fall jag) mest efter att få äta hemlagad mat. Men så har det definitivt inte blivit efter Malta.


På tisdagkvällen firade vi pappa som fyllde år. Från början var det bara tänkt att bjuda hit mamma och pappas syskon men på något vänster blev vi 20 personer - mycket trevligt!! Vi hade allsång med gitarrspelande i uterummet till sent på natten! Älskar musik! Jag blir så glad av det. Sitter just nu och lyssnar på Abba på hög volym. Igår åkte jag och Marcus till Viken. Ett par kompisar har flyttat in i en ny lägenhet - åh, vill också flytta! Men innan dess åkte vi till Iittala Outlet. Men håll i hatten - jag köpte inte ett smack! Sen åt vi middag på Garage. Ett hajpat ställe i Höganäs som får tre av fem burgare av mig. Gott men överskattat. 150 kronor för en vanlig hamburgare och lite pommes. Efter det åkte vi hem till kompisarna igen - spelade kortspel och åt pavlova! Ett par mycket bra dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0