snow

Packning pågår



Hej hallå Bloggis!
Jag håller på att packa här för fullt. Brukar skriva listor några veckor innan. Då behöver jag inte ha allt i huvudet, vilket är skönt för en kontrollmänniska som mig. Ett par dagar innan lägger jag fram allt på en soffa så jag får översikt, innan det hamnar i resväskan. Förra året skrev jag dock en väldigt bra packlista så den utgår jag ifrån inför sommarens semestrar. Sista dagen på Malta, när böckerna var utlästa, poddarna slut och tidningarna genombläddrade (nytt ord kanske) så gjorde jag en utvärdering av min packlista - vad som var överflödigt och vad jag saknade. Låter inte alls som att jag är en sann planerare va? Så nu har jag stenkoll på hur många tröjor som behövs (4), att mer än en strandklänning är nödvändigt (perfekt när man ska byta om) och vad som måste finnas i handbagaget (bikini, ett ombyte, sjal och sandaler). Det sistnämnda lärde vi oss efter att alla resväskor försvann både på dit- och hemvägen. Icke att förglömma är att kläderna måste gå att matcha på mer än ett sätt! Inga konstiga mönster eller färger som inte går att kombinera. Ja, det är sannerligen ingen lätt uppgift det här, med att packa rätt. Vi hörs i Grekland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0