snow

Sista semesterinlägget


Hej Bloggis!
Hoppas ni alla haft en härlig tisdag! Jag tänkte fortsätta med mina semesterbilder. Man kan ju inte få nog av sol och värme nu när hösten börjar smyga sig på här hemma. Eller vad säger ni? Det här inlägget får dock bli det sista från Parga. Sen har jag nog övertalat er alla att någon gång besöka denna grekiska pärla. Har jag inte? Men okej. Här kommer lite blandade bilder. Allt ifrån Marcus outfits från veckan till en kompott från balkongen, utsikten från borgen, promenaden och hotellet. Också havet förstås. Det kan jag aldrig få nog av. Vi bodde HÄR och hade väl egentligen inga vidare förväntningar på stället. Så det var kanske därför vi blev väldigt positivt överraskade. Bodde på en höjd, så det var backigt men ganska centralt ändå. Tog 17 minuter att gå till stan (ja, jag klockade) och sen fanns det en badbuss som gick från hotellet till stranden flera gånger om dagen och till byn om kvällarna. Vi blev dock väldigt förvirrade av skylten som fanns inne i suttlebussen, haha. Är det någon som kan tolka den rätt? Det jag gillade mest med hotellet var den stora balkongen, lugnet, utsikten och att man inte behövde jaga solstolar. Alea Resort får 4,5 av 5 solar av mig!

Ser ni borgen? Byn kan kännas stor när bilderna tas från alla håll och kanter. Men egentligen är det väldigt nära till allt. Det är det som gör Parga så mysigt
Marcus fick en brilijant idé utanför flygplatsen. Han insisterade att jag skulle ta en bild när han posade som på bilden ovan, haha - har inte riktigt kommit fram till varför?

Det som var lite roligt (så här i efterhand - där och då var vi mest irriterade) var att en morgon tänkte vi ta en tidigt promenad ner för backen, till bageriet för att sedan åka med bussen upp igen. Kloka som vi är tog vi inte med oss någon mobil (och kunde på så sätt inte ha koll på tiden - vilket vi kom på lite för sent) så när vi skyndat oss iväg, stressat för att hinna handla frukost innan bussen skulle gå kommer vi fram till busshållsplatsen och väntar och väntar. Vi uppskattar att tiden är 9:10 och tror att bussen ska komma när som... Vi konstaterar flera gånger att klockan MÅSTE ändå vara 9:15 nu - tiden som bussen ska gå. Men tillslut bestämmer vi oss för att fråga en gammal grek som går förbi. Vi får kika på hans klocka som lustigt nog bara är 8:50. Snopet tänker vi. Så fel man kan ha. Fattar inte hur vi hunnit promenera, handla och komma till busshållsplatsen på typ tio minuter. Väntar ytterliggare en kvart och inser tillslut att denna gamla mans klocka måste ha stannat.. Så vi har antagligen väntat på bussen i minst en halvtimme. Jaja, sånt här är svårt att återberätta. Låter ju inte alls roligt. Men det VAR kul. Jag lovar! Så kära vänner. Det var allt för den här gången. Känns nästan som att ni varit med på resan va? Hoppas åtminstonne att det varit underhållande läsning och härliga bilder. En sak är iallafall säker - jag är inte färdig med Parga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0