snow

Mellandagsrea & Montenegro



Hallå hallå i stugorna!
Vågade mig ut i mellandagsrean idag - i hopp om att hitta en ny dator! Men alltså det var så galet mycket folk (ogillar sorlet som är i alla större butiker/varuhus - kan inte tänka klart) och köerna till kassorna ska vi inte prata om. Så jag tror jag upptar det letandet senare i veckan! När jag kom hem gick vi en långpromenad. Älskar att promenera, få frisk luft och bli rosig om kinderna. Sen har jag även hunnit med att se ett avsnitt av Svensson Svensson (har haft sån abstinens de senaste dagarna), äta nudlar med pesto och googlat resor till sommaren (den där vårlängtan som borde komma i slutet av februari har dykt upp en anings för tidigt - så jag läser om olika resmål, drömmer mig iväg och väger för- och nackdelar med olika städer: landar alltid i att jag vill kombinera storstad och strand, typ Palma) och föll för Montenegro. Någon som varit där? Hallå? Vet bara att Kenza lagt upp så otroligt pampiga bilder därifrån (älskar när bergen sluter om viken) för några år sedan. Annars "känner" jag ingen som varit där. Men googlade som sagt och ska tydligen vara en tredjedel till ytan av Danmark (den meningen lät konstig men när man läst den tillräckligt många gånger vet man tillslut varken ut eller in) och till Kroatien är det endast 10 mil - om man utgår från turistorterna. Nu har vi precis ätit pizza och min plan för kvällen är att lägga mig rak lång i soffan och se filmen om Zlatan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0