snow

Vår tradition


Alltså på riktigt - vart tar veckan vägen? Kändes som det var måndag igår! Men det är väl så när veckorna är fulla. Jag har som ni vet en intensiv praktikperiod. Igår hade jag FEM patienter - är inte det många? Tror det är vad en fullärd, erfaren, rutinerad logoped har på en dag. Jag hade nästan alla på eftermiddagen så först hade jag patitent i en halvtimme och sen skrev jag ner förhand vad jag skulle diktera in (sjukt kul - och smidigt - att prata in istället för att skriva alla journaler på datorn). Men nu ska jag försöka koppla bort skolan för några dagar! Jag ska verkligen försöka stanna upp och njuta trots att hela helgen är planerad (dock bara massa roligheter). Imorgon ska jag ha ett städrace här på förmiddagen (okej, mindre roligt) sen ska jag, farmor och min kusin Tilde gå på vår traditionsenliga runda på stan. Vi shoppar julklappar och fikar. För några år sedan (tio kanske) hade jag aldrig bestämt i förväg vad jag skulle önska mig av farmor och farfar så stackars farmor fick följa med i samtliga klädaffärer, hämta rätt storlekar och gå in och ut ur provrum i timmar - allt för att hennes lilla barnbarn skulle bli nöjd, haha. I år ska jag göra det ganska enkelt för henne - önskar mig pengar! Under tiden som vi roar oss i affärer ska Marcus fixa med en himla rolig sak - vår säng har äntligen kommit! Lovar visa för- och efterbilder! Men så länge får ni en från vår fruktstund igår. Är dock en aning missvisande för riktigt så nyttiga är vi minsann inte. Oreo-chokladkakan låg gömd bredvid! Tänkte avrunda här. Ska dricka lite vin, vika tvätt och ja, hålla HELG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0