snow

Blommigt värre


Jag var en sväng på Väla igår. För att lämna tillbaka Abba-tröjan som höll i åtta timmar innan sömmarna sprack i armarna (måste vara den obefintliga träningen som svällt upp musklerna...) och för att spana in rean. Men alltså jag har ingen som helst köplust just nu. Så befriande! Jag tror mitt huvud ställt in sig på flytt. Inte för att vi ska flytta än men till sommaren/hösten är det tänkt. Därför vill jag spara mina pengar så jag kan köpa alla muggar och bestick som jag drömmer om. Men har bestämt mig för att det inte blir mycket mer Essence och Swedish Grace från Iittala och Rörstrand. Tanken är att jag ska komplettera med massa Ikea-grejer nu. Tror det blir bra! Men hur som helst så var jag inne på Zara igår. Min favorit-klädesbutik! Jag testade två riktigt blommiga byxdressar/klänningar. Visst blir man glad av färg? Älskar det! Dock var båda snäppet för små. Den till höger fick jag knappt av mig - hatar paniken man får i millisekunder när man undrar hur i heeela friden den ska tas av utan att gå sönder. Minns så väl när jag och Lina gick i sjuan och var på JC var och varannan rast. Jag hade satt upp håret i två tottar (standardfrisyren - det viktigaste var att håret inte bucklade sig, kunde släta till håret i en kvart för dessa oönskade bucklor) och kom in i affären för att testa en snäv huvtröja. När den sedan skulle av igen tog det stopp vid huvudet och innan jag förstod att det var tottarnas fel höll vi på att slita av mig halva huvudet och hela håret, haha. Var helt svettig när jag lämnade butiken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0