snow

Drömma å längta



De senaste dagarna har jag fått ett sånt sug efter att fotografera igen!
Hela jag skriker efter att få göra något praktiskt. Det är samma visa vid varje tentapluggande. Jag vill åka till massa vackra platser och gå loss med kameran. Vill vara kreativ och hitta roliga vinklar, fina förgrunder och roliga poser! Tror allt att jag får ringa Ebba snart! En annan sak jag vill göra är att inreda. Åka till massa olika affärer (har skrivit en lång lista - för att när jag väl flyttar inte missa något bra ställe, haha), fundera över vilka möbler som kan passa in i lägenheten och hur de skulle matcha varandra. Drömmer om hur lägenheten ser ut. Om det är öppen planlösning, vart den ligger, hur köket ser ut och om mitt runda matbord går in där. Sen inreder jag massa i huvudet - innan ville jag ha en grå soffa, idag ska det vara beige. Tänker hur det skulle vara att leva där och hur min vardag skulle sett ut. Samtidigt funderar jag på vad jag kommer sakna mest här hemma - antagligen mycket av det man tar förgivet. Lagade middagar, nystädade toaletter, egen tvättstuga och fulla frysar. Ja, jag funderar mycket. Det är rätt roligt. Men ibland slås jag av hur vuxen jag är och hur fort den här flytta-hemifrån-längtar ändå har kommit. För ett par år sen snuddade jag inte ens vid tanken. Och idag längtar jag nästan ihjäl mig. Men jag har sagt det förr och säger det igen - att drömma och längta är bland det bästa jag vet!

Bild från Mio

Kommentarer
Postat av: Ebbis

Jaaa skulle vara skoj att åka ut och fota!! Vi får ta dag när solen är framme! :D

2016-02-11 @ 21:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0