snow

Ett fullt kylskåp



Hellooo i stugorna!
Redan torsdag och snart är det helg igen! Dagarna rullar verkligen fram! Men inget mig emot för det betyder att våren kommer allt smygandes! Fast som ni kanske vet är jag smått allergisk mot människor som börjar längta efter höst för tidigt i augusti (när sommaren ÄNTLIGEN har kommit) och lika allergisk mot folk som börjar sukta efter våren redan i februari. Vi har inbillat oss att den ska komma i mars men blir besvikna gång på gång för att den dyker upp så sent som i april. Så jag försöker att inte längta. Även om det är svårt emellanåt. Det var dagens årstidssnack. Okej, vad har torsdagen den 4:e februari erbjudit? Jag startade dagen med ett besök på Maxi. Gillar att storhandla. Då känner jag mig vuxen som "roddar och får ihop vardagspusslet". Också får jag bestämma vilka sorters pålägg och bröd vi ska äta, haha. Nej, men helt ärligt så tror jag det är kontrollbehovet som mår bra av att fixa och se till att kylen är full. Om någon hade frågat mig vad jag anser att rikedom är så är det att ha ett kylskåp fullproppat med godsaker. För det är absolut inget som är självklart (precis som att ni skulle tro det..). Sidospår. Jag vet.


Sen har jag gått en promenad men fick gå sakta för helt plötsligt fick jag kramp. I benet. Det var som att en sten la sig i låret med en strålande smärta. Hur kan man få det? Mycket obehaglig känsla. Efter det åkte jag till Lund. Idag gick vi igenom örats anatomi och ljudbildning. Visste du att män har nästan hälften så ljus röst som kvinnor. 100 hertz medan kvinnor har 200. Och i tisdags fick jag lära mig att män som undvek att komma ner i "svackor" med rösten i målbrottet får en väldigt ljus röst som vuxna, där kropp och röst inte stämmer överrens. De drabbas av ett ofullbordat målbrott. Intressant!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0