snow

Samma samma


Hej Bloggis! Än en gång gick det långt mellan varven här inne. Jag är usel på att blogga just nu och du kan säkert lista ut varför. Fonetik är svaret. Vi håller just nu på att läsa om hur olika språkljud bildas i munnen - vad tungan gör och hur stämvecken vibrerar. Samtidigt som vi ska lära oss hur man rent praktiskt gör med munnen ska vi också veta hur dessa skrivs i fonetisk skrift. Vi ska även veta hur olika dialekter skiljer sig åt för att kunna transkribera så exakt som möjligt. Skånskan är inte att leka med trots att jag själv pratar det, om än inte så grovt!Förutom att det är mycket i plugget har jag jobbat hela dagen idag, därav inget blogginlägg på mina annars lediga dag. Men oj vad mycket pust och stön och stonk det är från min sida nu för tiden. Det känns som att det enda jag bloggar om handlar om varför jag inte har tid med bloggen, haha. Måste vara HIMLA upplyftande och framför allt intressant läsning.. Hur som helst: helgens planer ser jag fram emot! Har tackat nej till jobb, ska vila ut ordentligt och på lördagkväll träffa ett gäng vänner! Och fram till dess ska jag drömma om sommar. Det jag framför allt längtar efter är klänning och bruna ben! Glad torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0