snow

Sockerfria månader


Oj oj oj vilken slappesöndag!
Vid den här tiden igår hade jag både hunnit hälsa på farmor och farfar, spontankollat när Marcus spelat match, varit på loppis och ätit lunch. Idag har jag kommit upp, ätit nybakta frallor och kollat Nyhetsmorgon. Jag längtar efter att jag flyttar hemifrån (nehe?) och drömmer då om att äta frukost i sängen (på en sån där fin bricka) och ha en liten teve på väggen som jag kan slökolla teve på. Får se om det blir så. Men det är min "drömsöndag". Idag har jag inget planerat. Jag ska lyssna på Wahlgren & Wistams podd, äta världens godaste torskrygg med vitlök och seranoskinka och ikväll ska jag och Marcus ha myskväll. Ska njuta lite extra av onyttiga saker idag för imorgon är det slut, finito! Vi bestämde oss för ett tag sen att vi ska ha tre sockerfria månader och börjar första mars. Men känns så dumt att inte börja på en måndag så vi kör från och med imorgon. Men alltså. Jag är så dum när det gäller sånt här. För sen vi bestämde oss så har jag verkligen frossat i allt vad socker heter - sjukt onödigt! Så nu har jag säkert gått upp ett par extra kilon. Gah! Jaja. Imorgon ska jag även börja äta glutenfritt. Brukar börja känna av pollenallergin i mitten på mars och förra året tog det två veckor innan den glutenfria kosten hjälpte mot allergin (tänk ändå, att den gör det!! FANTASTISK!) så i år har jag på den här strategin! Men okej. Nu har ni fått alldeles för mycket information om min kost. Nu KÖR vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0