snow

Adam 25!


Hej lördag!
Jag vaknade upp med ett leende på läpparna idag! Jag var som sagt i Lund igår för att umgås med klassen. Och det var så himla kul! Att inte behöva prata om lingvistik eller psykologi eller anatomi eller ja, sånt. Utan istället kunna fokusera på annat. Vi drack vin och pratade om vem vi är, kärleksproblem och intressen, om roliga saker! En riktigt bra kväll! Men det jag tänkte visa er idag är mitt reafynd. Jag gick ju på stan igår. Ni vet när man hittar ett plagg som man suktat efter länge. Men som varit på tok för dyrt. Också har man hållt tummarna att priset ska dumpas - och helt plöstligt är det på 70% rea?!! Den här otroligt gosiga filten/sjalen/ponchon/vad-det-nu-är-för-typ-av-plagg fick följa med mig hem! Älskar typ allt som Wera gör! Den är den mjukaste av den mjukaste ullen! Okej. För nöjd. 


Nu till något annat. Adam fyller år idag! 25 år! Kan ni tänka er? Helt galet! Det känns som det var igår han kallade mig för MjölkAdam och jag är varandras motsatser på ett sätt. Adam älskar att diskutera storpolitik, historia och miljö. Det gör inte jag. Men jag har mycket att tacka Adam för. För jag kan liksom ge intrycket av att verka vara allmänbildad. Jag hänger med i svängarna när det börjar pratas världsnyheter. Men sanningen är då egentligen att Adam gett mig en snabb uppdatering bara. Men sen är jag bra på andra saker. Som att hitta grejor som Adam förlagt. Ja, man kan säga att jag är Adams detektiv. Eller hjälpa honom att känna igen ansikten. Men dags att sätta fart! 25 år ska förstås firas...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0